KAWOWY RELAKS

Kawa ach hmmm pomyśleć można, że ten przepyszny napój wywodzi się z Etiopii. Wędrował po całym świecie. Natomiast do Polski trafił już pod koniec XVII wieku z południa, od panujących nad Mołdawią Turków. Taka ciekawostka. O kawie można dużo się dowiedzieć np. jak wygląda uprawa i przygotowanie kawy, kiedy pojawiła się w Europie, jakie ma działanie i wpływ na zdrowie i jaka jest najdroższa kawa świata tu dopowiem, że jest to kawa LUWAK - jedna filiżanka tego napoju kosztuje ok.100zł. STOP STOP!!! to nie portal historyczny. Krótka wzmianka na temat napoju wystarczy. Teraz Kochani Wam powiem jaką JA piję kawę. Przeważnie piję tak dziennie dwie kawy max, chyba że będzie to jedna malutka filiżanka espresso. W naszej kuchni musiał koniecznie znaleźć się młynek do kawy tak do kawy. A wy macie??? Marzy mi się młynek taki z prawdziwego zdarzenia drewniany. Słyszałam, że kawa z takiego młynka smakuje nieziemsko. Ja muszę się pocieszyć tym co mam czyli elektrycznym. Co do kaw kupujemy z mężem w ziarnach. Już od ponad kilku lat nie kupujemy kawy mielonej. Fakt, że w gościach taką pijemy bo nie każdy posiada takie wyposażenie kuchni i też nam smakuje. Wiadomo jednak świeżo zmielona przeniesie nas całkowicie w inny świat. Uwielbiam zapach świeżo zmielonych ziaren i tego jak zapach unosi się po całej kuchni. Ten stan kocham rozmarzam się lub całkowicie skupiam się na zapachu napoju i wyobrażam sobie, że moje marzenie kiedyś się spełni móc wypić najdroższą kawę świata i otrzymać drewniany młynek.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BYĆ JAK ,,DON KICHOT " ? CZYLI WALKA Z WIATRAKAMI...

KWIATKI CZY CZEKOLADKI ???

"PRZYJACIÓŁ SIĘ NIE ZDOBYWA, PRZYJACIÓŁ SIĘ POZNAJE".